people playing: 102, servers online: 31, games played: 139,344,097 Top Player: Joel

  Toribash Community » Toribash » Art
Register FAQ General Rules Community
Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 1 Week Ago   #1
Tor1g0d
Senior Member
 
Black Belt
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,010



I Covered Spotlight By Lil Peep With My Voice
plz dont flame me ik its low quality (u can flame me if u want). i didnt want to spend too much time on it, its my first cover ever and i did it in 1 take. i never produced a song before so constructive criticism plz. honestly it gets p messy at the choppy part but i only did it in 1 take and u have to spit it really fast to match the beat. if u want to pay me for vocals ill do it at 10$ a project.

EDIT: if you hear static in some of the clips its because south park was playing in the background


old stinky version (plz dont listen)


Last edited by Tor1g0d; 6 Days Ago at 06:26 AM..
Tor1g0d is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #2
Gabriel
DonutFatal=Free TC
 
7th Dan Black Belt
Join Date: Nov 2013
Posts: 1,039
Clan: Obey



its honestly not bad i really enjoyed apart from the fact where you kind of sounded underwater and spotlight is one of my fav songs so you did a great job but for the most part you sounded underwater and the autotune sound was nice to an extent but none the less great job my dude and keep it up.
Roody Poo- [ROO DEE POO] NOUN 1. Peice Of Shit
Gabriel is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #3
Tor1g0d
Senior Member
 
Black Belt
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,010



hm idk if the auto tune is the underwater sound u mean or if theyre 2 different things. my mic is p cheap i just used my gaming headset so that might b the problem. i am a really nooby producer and literally just ripped the intrumental so i really dont know what im doing. if u enjoyed plz make sure to smash that like button to show your support (i have a bad like to dislike ratio bc of hater trollz)
Tor1g0d is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #4
жMicah
Барбузян ̷G̷u̷r̷u̷
 
5th Dan Black Belt
Join Date: Jun 2012
Posts: 1,042
Clan: Tribe



Im a singer myself, its not bad, more of your natural voice would be nice though

-Ҝㄖㄒ卂-
Micah is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #5
Tor1g0d
Senior Member
 
Black Belt
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,010



thank u! yea im not really that great of a producer but lil peep def uses auto tune its just more subtle (which i dont know how to do) maybe ill remake with less/ no auto tune cus its kinda messy as it is.
Tor1g0d is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #6
Gabriel
DonutFatal=Free TC
 
7th Dan Black Belt
Join Date: Nov 2013
Posts: 1,039
Clan: Obey



keep it up my guy i fully support you try something new i wanna hear it
Roody Poo- [ROO DEE POO] NOUN 1. Peice Of Shit
Gabriel is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #7
Swepples
Senior Member
 
10th Dan Black Belt
Join Date: Oct 2014
Posts: 1,493
Clan: Team ICA



Yo, google around for a while. There are decent starter microphones that do good for 20$. Interfaces aren't that bad either. :^)
Traps might not be gay, but TANG certainly is.
Parrot - WAPOW - Team ICA
Swepples is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #8
mlnk
Junior Member
 
White Belt
Join Date: Apr 2018



this is shit and actually insulting to lil peep's legacy, its so offbeat and off-key i can hardly even call this a song, much less a cover

i regret having clicked on this link and having to delete that utter garbage out of my youtube watch history

dont quit your day job bucko
mlnk is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #9
Tor1g0d
Senior Member
 
Black Belt
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,010



@gabriel: thank u i appreciate it. ill post any other things i make here.

@swepples: ok thank u

@mlnk: im glad we could get an official lil peep legacy manager in here. its my first attempt at singing and recording vocals ever. thank u for the constructive criticism, i hope that you are creating something as well! maybe i can critique something that u made
Tor1g0d is offline   Reply With Quote
Old 6 Days Ago   #10
Tor1g0d
Senior Member
 
Black Belt
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,010



ok nothing too big but i changed some stuff around to hit the beat better.
Tor1g0d is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 02:46 PM.




Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
ragdoll fighting game physics fighting game ragdoll fighting physics funmotion joints martial arts karate pc mac free game turn based game